Grammatik

Har just haft svenskalektion och det var lite annorlunda :P
Grammatik var det, roligtroligt, och vi fick lära oss om olika verbformer som typ
Intransitiva verb,

Transitiva verb,

Konditionali,
Historisk presens (historisk nutid),
Futurum exaktum (framtidens dåtid)(Nutid är dåtid imorgon),
Förflutet futurum exaktum (dåtidens framtida dåtid)
och Förflutet futurum (dåtidens framtid)
.

Låter ganska roligt va?? Hehe, man satt typ "eeeh.." under stora delar av lektionen, men det klickade tillslut. xD

Sara

Kommentarer
Postat av: Feffe

haha, jag satt mest bara och svor x)

Du får berätta för mig ngn gång så det klickar för mig oxå ;)

2009-09-04 @ 10:51:16
URL: http://itsfeffe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Kramar //M

2009-09-04 @ 11:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0