boktips :]

Idag blir det nationella i svenska då, typ hör- och talförståelse elr nått sånt =) Halva klassen gjorde bort det igår och enligt dem så var det inte så svårt och det kan man nog lita på ;)

För några dagar sen började jag läsa en bok som jag lånat av Amelia, den är verkligen jättebra och jag är helt fast. Boken handllar om Anna, en tjej i yngre tonåren som har donerat blod till sin cancersjuka syster Kate hela sitt liv. Men när hennes föräldrar vill att hon ska donera en av sina njurar så får hon nog. När föräldrarna inte lyssnar på henne så stämmer hon dem för rätten till sin egen kropp, trots vetskapen om att Kate troligast inte överlever om hon inte får en ny njure.
Boken heter My sisters keeper och är skriven av Jodi Picoult.
Än en gång; en jättebra bok som alla borde läsa :]

Nu måste  jag göra mig klar för skolan så jag hinner med min skjuts =D

Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0