hej hej leverpastej

Hej :)
Idag hade vi världens drygdag på skolan, kemi, fysik och biologi. Skulle egentligen göra en redovisning på biologin idag men jag hann inte för lektionen slutade, stackars mig då.. :] haha
Den redovisningen är också anledningen till varför jag knappt bloggat de senaste dagarna, har jobbat med den som galen! Plus att jag har gjort lite annat så jag har inte haft tid att sitta vid datorn.

Igår var jag och Jennifer i stallet och red Gasse och Kurre, det gick inte bra alls!
Först så ramlade med cykeln jag två gånger på väg dit, jag och mina enorma skills! :] Första gången fick jag cykeln över benen = aj, och andra gången så slog jag i båda knäna och segla en bit på isen, mysigt värre vare ;)
Kan tilläga att jag har ont i mina knän idag, de är blå.. x]

Sen så fick vi inte upp stalldörren, så Jennifer fick gå runt och låsa upp från insidan så att vi kunde få in hästarna. När vi väl kommit ut med hästarna så skulle vi in på en skogsväg och då skulle vi över en lite större plogkant. Gasse som jag red då gick på som vanligt åsså plötsligt så snubblade han och la sig ner i snön! Jag fick lite smått panik eftersom att jag inte visste vad han höll på med, han försökte varken rulla eller ställa sig upp och jag fick inte upp honom heller. En gubbe på gården fick komma och hjälpa till att få upp honom.

Eftersom att jag hade hoppat av så bestämde jag mig för att jag skulle gå en bit och se om van verkade röra sig normalt, men det var typ en halvmeter snö helt seriöst och det var ju inte roligast att plumsa där i sommarridskor.. kallt var det iaf! Resten av ridturen sket sig också, men jag orkar inte skriva allt. Kan bara säga att det inte var det roligaste jag gjort precis x]

Nu ska jag nog laga lite mat, vet inte vad men nått ska det väl bli ;)

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0