Decenniets bästa filmer?

Nu är decenniets bästa filmer enligt Aftonladet framröstade, och först på listan ligger Brokeback Mountain.
Den filmen har väl de flesta sett ellet hört om iaf, där Ennis Del Mar och Jack Twist möts och förälskar sig i varandra och sedan skiljs åt, lite typisk kärlekshistoria sådär ;)

Efter på listan ligger Guds stad, Babel, Slumdog millionaire, De andras liv, American Beauty, Amelie från Montmarte, Sideways, Lost in translation och No country for old men. De är de tio första iaf :)

Jag tycker själv att det är en väldigt dålig lista faktiskt, tycker att de borde ha med mer skräckfilmer för det första... (A) Haha, sen är de lite tråkiga de som är med.

Något som jag tycker att de borde ha haft med på listan är Harry Potter filmerna, inte för att de är de bästa filmerna som finns, men de är så pass stora, välgjorda och omtyckta i hela världen.

Vad tycker ni läsare om de framröstade filmerna? Tycker ni att det är någon speciell film som de absolut borde ha haft med eller ta bort från listan? :)

Sara

Kommentarer
Postat av: malou

detg är sjukt vad tekniken har förbättrats nu med åren. såg nyss fösta harry potter. alltså allt sre så fejk ut :o dom är dock bra endå :) brokeback mountain suger! de andra filmerna känner jag knappt igen. decemberes bästa film var då Avatar :D

2010-01-02 @ 19:51:25
URL: http://malouwestermark.blogg.se/
Postat av: saras lillasyster

jag tycker att alvin och gänget ska vara med :D

2010-01-03 @ 17:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0